• Ile trwa realizacja zamówienia

Zamówienie realizujemy w ciągu 14 dni roboczych

  • Jakiej firmy są płyty i blaty?

Do produkcji mebli używamy płyt i blatów firmy Egger

  • Jakiej grubości są płyty?

Wszystkie stosowane przez nas płyty mają grubość 18 mm,

płyty Akrylowe 19.5 mm, dna i tyły szuflad 16mm, MDF 18 mm

  • Czym różnią się mimośrody od konfirmantów?

- Mimośrody są to połączenia dwuczęściowe niewidoczne od zewnętrznej strony korpusu szafki, widać natomiast tzw. bębenki w wieńcach (wewnątrz szafki). Można je zamaskować zaślepkami, które standardowo dołączamy do zamówienia. Połączenie to będzie korzystniejszym rozwiązaniem w przypadku mebli wolnostojących.

- Konfirmat jest rodzajem masywnego wkręta (6,4x50)  widocznego z zewnętrznej strony korpusu szafki, ale niewidocznym w wieńcach. Połączenie to będzie korzystniejszym rozwiązaniem dla kilku szafek zamontowanych jedna obok drugiej.

 Jakim obrzeżem są oklejane formatki?

Wszystkie formatki oklejamy ABS 1mm w technologii PU, czyli spoina klejowa jest całkowicie wodoodporna. Fronty akrylowe i lakierowane oklejane są w tej samej technologii, a stosowane obrzeża są w tym samym kolorze co front w połysku lub macie, co daje nam niewidoczną spoinę.

  • Jakiej grubości jest okleina?

Okleina jest w grubości 1mm

  • Jaki koszt wysyłki

Ze względu na duży ciężar mebli i w trosce o zminimalizowanie uszkodzeń wszystkie zamówienia wysyłane są na paletach i w zależności od wielkości mebla koszt wynosi :

- za paletę 1200x800 150 zł

- za paletę 2400x800 250 zł

  • Gdzie znajdują się instrukcje

Wszystkie nasze instrukcję znajdują się w dziale www.fabrykamebli.pl/category/2-instrukcje

  • Co to jest Akryl?

Akryl jest to forma lakieru w połysku lub macie, czyli 1,5mm warstwa naklejana na płytę mdf. Charakteryzuję się dużą odpornością na uszkodzenia mechaniczne. Stosowany przez nas Akryl po zerwaniu foli ochronnej nie musi utwardzać  się pod wpływem promieni UV jak to jest w przypadku tańszych odpowiedników. Natomiast druga strona frontu zawsze jest w kolorze białym, bo jest to 1mm warstwa PCV co w połączeniu z naszym oklejeniem w technologii PU daje całkowicie wodoodporną fugę klejową (Przetestowane w Akwarium przez tydzień)

  • Co to jest MDF do lakierowania?

Jest to płyta mdf obustronnie laminowana o grubości 18 mm przeznaczona do lakierowania na dowolny kolor. W płycie mdf możemy wykonać wszelkiego rodzaju frezowania czy to pod fronty tzw. Angielskie czy system bez uchwytowy. Stosowany przez nas mdf jest przystosowany do głębokiego frezowania.

  • Dlaczego nie lakierujemy frontów?

Nie posiadamy własnej lakierni i musielibyśmy korzystać z usług zewnętrznych, a wtedy nie jesteśmy wstanie utrzymać jakości i terminowości. Dlatego zalecamy korzystanie z lokalnych lakierni.

  • Jaka jest standardowa wysokość mebli?

Standardowa wysokość mebli to 860 mm natomiast standard tzw. Amerykański to 920 mm

  • Jaki jest okres oczekiwania na zamówienie?

Termin realizacji zamówienia to 14 dni roboczych.

  • Jak wygląda dostawa?

Dostawa odbywa się poprzez firmę kurierską na pojedynczej lub podwójnej palecie. Firmy kurierskie posiadają samochody z windą i mogą dostarczyć paletę tylko tam, gdzie da się dojechać paleciakiem. Firma kurierska nie ma obowiązku wniesienia zamówienia.

  • Wycena mebli (według projektu) (według załacznika)

Niestety nie zajmujemy się wyceną indywidualną, ale mamy do tego celu stworzony na stronie Sklepu odpowiedni konfigurator. .Na naszej stronie https://www.fabrykamebli.pl/ dostępny jest pełny wykaz wykonywanych mebli. Klient może swobodnie korzystać ze wszystkich opcji i parametrów, w tym na bieżąco wykonać wycenę, dzięki szczegółowej konfiguracji.

  • Co to jest system tip-on?

System tip-on jest to bez uchwytowe otwieranie frontów tzw. naciśnij i otwórz

  • Jakie są rodzaje szuflad?

- Blum Tandembox Antaro (Cichy domyk)

- Blum Metabox (Bez cichego domyku)

- Blum Tip-on Blumotion Antaro ( System Naciśnij i otwórz)

- Amix System Box (Tańsza wersja Bluma z cichym domykiem, działająca również dobrze)

  • Jakie są akcesoria?

W dbałości o długie użytkowanie mebli wszystkie stosowane przez nas akcesoria są renomowanych firm takich jak Blum, Hafele, Amix , Hettich

  • Jak jest pakowane zamówienie?

Zamówienie pakowane jest na palecie tak, aby zajmowało jak najmniej miejsca. Wszystkie elementy poprzekładane są przekładkami tekturowymi i odpowiednio zabezpieczone, aby nie uległy uszkodzeniu podczas transportu. Następnie paleta owijana jest czarnym stretch. Elementy, które nie przekraczają 1,2 m pakowane są na pojedynczej palecie i dodatkowo zabezpieczone są kartonem wokół palety. Zdjęcia spakowanych zamówień można zobaczyć w dziale dostawa.

  • Jak zamontować dystans do szafki narożnej prostej?

Listwa dystansowa do szafki narożnej prostej jest elementem, który montuje się dopiero po ustawieniu kuchni. Nie wiercimy w niej otworów potrzebnych do montażu, ponieważ dopiero po ustawieniu szafek jesteśmy w stanie określić jej pozycję.

  • Czy jest perforacja na bokach?

Perforacja przebiega przez całą długość boku szafki

  • Jak wygląda rozstawienie półek w szafkach

W szafkach wykonana jest perforacja z otworami rozmieszczonymi co 32mm, dzięki temu klient może ustawić półki zgodnie z oczekiwaniami.

  • Czy są regulowane półki?

Półki możemy regulować, ponieważ szafki posiadają perforację przez całą długość boku.

  • Dlaczego nie mogę zrobić większych, mniejszych wymiarów?

Wymiary szafek są tak dobrane, aby nie było problemów z montażem np. zbyt mała głębokość szafki nie zmieści się siłownik Aventos, zbyt duża głębokość nie wytrzymają zawieszki, za duże fronty nie da się wyregulować szczelin itd. Możemy w niektórych przypadkach zmienić wymiary, ale jest to opcja, którą trzeba uzgodnić mailowo.

  • Ile można regulować nóżki?

Nóżki reguluje się w zakresie +20mm/-10 mm

  • Jakie są zawieszki i ile regulacji?

- Do mebli kuchennych stosujemy zawieszki firmy Blum. Zakres regulacji +/- 5 mm. Do zawieszek dołączana jest listwa montażowa w odcinkach do każdej szafki 2 szt.

- Do mebli łazienkowych stosujemy zawieszki firmy Camar TYP 807. Zakres regulacji 22 mm. Do zawieszek dołączane są dedykowane listwy montażowe z systemem „anti-lock” -  2 szt.

  • Czy dostanę powiadomienie (o dostawie) (statusie zamówienia)

Każde zamówienie posiada statusy, o których będziecie Państwo informowanie mailowo:

- Płatność zaakceptowana

- W produkcji

- Wycięte 

- Oklejone

- Nawiercone

- Oczekiwanie na kuriera

- Wysłane

  • Struktura płyt (Oznaczenia płyt)

SM -gładka

PM -Mat Perfect Sense

PG- Połysk Perfect Sense

ST2 -diament, lekko perłowa struktura o średnim połysku

ST9 -matowa, Smoothtouch Matt

ST10  -realistyczna struktura, efektowne, rustykalne dekory

ST 12 -nieregularne pory o nieregularnym rozkładzie i różnym wrażeniu głębi

ST 15 biurowa, gładka w dotyku

ST 16 Imitacja tynku surowego lub szpachlowanego

ST 19 -Struktura drewna

ST22 właściwości dotykowe nadają dekorom drewnopodobnym bardziej naturalny i połyskliwy charakter

ST 28- FEELWOOD NATURE (pory synchroniczne)

ST 36 Brushed wood -szczotkowane drewno, naturalny matowy charakter

ST 37 przypomina powierzchnię z litego drewna o głębokich i wyczuwalnych pęknięciach

ST 38 szczotkowane miękkie drewno o perłowym połysku

  • Jak zamawiać cokoły?

Zestawiamy wszystkie szafki ze sobą, mierzymy ich całkowitą długość i wtedy zamawiamy odpowiedniej długości cokoły. W przypadku, gdy boki szafek są opuszczone do dołu trzeba odjąć grubość płyty, czyli 18mm, a gdy występuję szafka narożna trzeba dodać do długości cokołu 20 mm (Rysunek w instrukcjach montażu)

  • Jak zamawiać uchwyty?

Każdy uchwyt posiada swój rozstaw co 32 mm. W programie podane jest wiercenie z rozstawami 32mm, 64mm, 96 mm i tak dalej. Należy sprawdzić jaki rozstaw wiercenia został zlecony i na tej podstawie wybrać uchwyty o takim samy rozstawie.

  • Jak składać meble?

Montaż mebli jest intuicyjny. Jeżeli wystąpią jakieś problemy związane z montażem zapraszamy do naszego działu instrukcje, gdzie znajdują się pliki w formie PDF oraz filmy instruktarzowe.

  • Gdzie znajdę instrukcję montażu?

Zapraszamy do działu INSTRUKCJE, gdzie znajdują się filmy instruktarzowe oraz dokumentacja potrzebna do złożenia poszczególnych elementów.

  • Jakie wymiary mają próbki?

Próbki płyt mają wymiar 300mm x 200mm grubość 18mm i są oklejone z jednej strony. Próbki Akryli mają wymiar 100 mm x 100 mm i jest to sam Akryl o grubości 1.5mm oklejony folią ochronną.

  • Ile trzeba czekać na próbki?

Próbki przeważnie wysyłamy na drugi dzień od złożenia i opłacenia zamówienia.

  • Jaki jest koszt próbek?

Koszt próbek to: Płyta Egger 7.98 PLN, Egger PerfectSence 20 PLN, Akryl 4,99 PLN, Próbki Laminatów blatów 7,98

  • Co to jest rozkrój?

W module rozkrój można zamówić same formatki oklejone z dowolnej strony.

  • Dlaczego nie mogę dodać Rozkrój do koszyka?

Proszę wpisać nazwę rozkroju, aby można było zrobić optymalizację i wtedy będzie można dodać do koszyka.

  • Dlaczego nie mogę zamówić dłuższych blatów?

Blaty powyżej wymiaru 2,4m można zamówić poprzez zaznaczenie opcji odbiór osobisty. W przypadku przesyłki kurierskiej blaty można zamawiać tylko do długości 2.4m

  • Jaki najdłuższy element do wysyłki?

Najdłuższy element jaki możemy wysłać firmą kurierską to 2,4m.

  • Czy kurier wnosi zamówienie?

Firmy kurierskie nie wnoszą zamówienia. Można skorzystać z usług firm, które zajmują się przeprowadzkami.

  • Jak można ustalić przedział godzinowy dostawy z kurierem?

Po zrealizowaniu zamówienia, otrzymujecie Państwo numer listu przewozowego i na podstawie tego numeru można skontaktować się z firma kurierską w celu ustalenia godziny dostawy.

  • Dlaczego nie mogę zamówić wszystkich blatów?

Niektórych blatów nie mamy na stanie i wtedy prosimy o kontakt w celu ustalenia terminu dostawy.

  • Jak zamontować cokoły?

Cokoły montujemy do nóżek szafek za pomocą spinek. W dziale INSTRUKCJE znajduję się film instruktarzowy.

  • Gdzie zamówię blendy, zaślepki?

https://www.fabrykamebli.pl/22-fronty-szafek-cokoly-formatki-wience-led

  • Jak działa rozkrój?

W rozkroju podajemy listę formatek i zaznaczamy, która krawędź ma być oklejana. Następnie podajemy nazwę rozkroju i przechodzimy do optymalizacji. Czekamy chwilkę aż optymalizacja zwróci wynik i po akceptacji kosztów dodajemy do koszyka. W module rozkrój możemy optymalizować płyty o różnej grubości 3mm, 16mm, 18mm i 36mm. Wymiary formatek zawierają grubość okleiny, nie ma potrzeby odejmowania z wymiaru formatki grubości okleiny.

  • Czy muszę kupować całą płytę w module rozkrój?

Sprzedajemy płyty na połówki. Kolor pomarańczowy oznacza połówkę, którą zabieramy i nie jest ona wliczona do wyceny zamówienia.

  • Z ilu stron oklejane są formatki, cokoły, zaślepki, blendy?

Formatki, cokoły, blendy i zaślepki domyślnie oklejane są z 4 stron

  • Dlaczego są braki w zamówieniu?

Spowodowane to jest obecną sytuacją w brakach materiałów np. stali potrzebnych do produkcji akcesorii.

  • Ile jest mniejszy front od korpusu?

Zasada jest taka, że front z wysokości jest zawsze mniejszy o 7mm a z szerokości o 4mm

  • Jakie wymiary mają czoła szuflad?

W szafce 2+1 wymiary od dołu to 284mm, 284mm, 140mm a w szafce 2-0 to 355mm, 355mm.

  • Jakiej firmy są podnośniki do górnych szafek?

Podnośniki górnych szafek są zawsze firmy BLUM

  • Jaki wymiar ma otwór puszki na zawias?

Średnica otworu to 35mm.

  • Czy muszę odejmować grubość okleiny, aby wyszedł prawidłowy wymiar formatki?

Wymiar formatki jest liczony z okleiną. Nie ma potrzeby odejmowania grubości okleiny.

  • Jak zamówić węższy element?

Proszę zamówić element o możliwie najmniejszych wymiarach i w opisie zamówienia dodać adnotację ściąć na wymiar.

  • Czy cokoły oklejane są z czterech stron?

Tak cokoły domyślnie oklejane są z 4 stron.

  • Czym różnią się regały od szaf?

Regały nie posiadają frontów.

  • Czy można zrobić zmiany do zamówienia?

W pewnym zakresie i przy ustaleniu mailowym, można zrobić drobne zmiany w zamówieniu.

  • Dlaczego pobierana jest płatność z góry?

Meble wykonywane są na indywidualne zamówienie z określonymi parametrami definiowanymi prze Zamawiającego, a w przypadku rezygnacji lub nie odebrania zamówienia meble są nie sprzedawalne.

  • Czy mogę zrobić meble według własnego projektu?

Nie ma takiej możliwości. Można konfigurować tylko modele dostępne na sklepie.

  • Ile czasu zajmuje reklamacja?

To zależy od skomplikowania reklamacji, ale średnio można przyjąć około 5 dni roboczych.

  • Co zrobić, jeśli zostały uszkodzone elementy podczas dostawy?

Należy sporządzić protokół szkód w obecności kuriera. Następnie zgłosić do nas reklamację poprzez moduł REKLAMACJI załączając zdjęcia uszkodzeń oraz każdej etykiety z uszkodzonego elementu. Po przyjęciu zgłoszenia wysyłamy do Państwa uszkodzone elementy, a my we własnym zakresie załatwiamy sprawę z przewoźnikiem.

  • Czy w wieńcu LED jest listwa aluminiowa i Ledy?

Wieniec LED posiada listwę aluminiową z kloszem, lecz brak jest taśmy Led i zasilacza. Dostępne oddzielnie w dziale Akcesoria.

  • Co to są płyty PerfectSence?

Są to płyty lakierowane w połysku PG i macie PM. Płyty odporne są na tak zwane palcowanie, czyli po dotknięciu nie pozostawiają ślady palców na powierzchni. Płyty oklejamy okleiną w tym samym kolorze w technologii PU, co daję niewidoczną fugę klejową.

  • Jakiej wysokości są korpusy mebli?

Standardowe korpusy mebli to 720mm.

  • Dlaczego kosztuje tyle dostawa?

Wszystkie zamówienia wysyłamy na paletach i płacimy za miejsce paletowe na samochodzie. Przesyłka odbywa się na paletach, aby zminimalizować ryzyko uszkodzeń.

  • Dlaczego nie wysyłamy mebli w paczkach?

Pierwsza sprawa to bardzo duże ryzyko uszkodzeń przez przewoźników, a druga sprawa tańsze koszty zamówienia.

  • Czym różnią się nóżki Hafele?

Nóżki Hafele przenoszą większe obciążenia do 150 kg na nóżkę. Stosujemy je np. przy blatach kamiennych, w słupkach czy szafach.

  • Co jest mi potrzebne do montażu mebli?

Dobre chęci, śrubokręt, ewentualnie wkrętarka, wiertarka udarowa, młotek i czasami trzeba zajrzeć do instrukcji montażowych.

  • Czy w zestawie jest listwa montażowa do szafek wiszących?

Tak do każdej szafki wiszącej dodawane są dwie listwy montażowe.

  • Jakiej firmy są Akryle?

Firma produkująca Akryle to Forner.

  • Czy próbki są oklejone?

Próbki oprócz Akryli oklejone są jednostronnie.

  • Czy można zamówić płyty o grubości 36 mm?

Tak poprzez moduł ROZKRÓJ.

  • Co oznacza kolor pomarańczowy w module Rozkrój?

Kolor pomarańczowy oznacza resztę, którą zabieramy, a Państwo nie ponosicie za nią kosztów.

  • Dlaczego nie widzę listy formatek w Module Rozkrój?

Pracujemy nad tym.

  • Dlaczego nie mogę Edytować formatek w Module Rozkrój?

Pracujemy nad tym

  • Do czego jest kątownik dodawany z zamówieniem?

Kątownik potrzebny jest do montażu pomiędzy meblem a ścianą. Zabezpiecza on mebel przed przewróceniem się.