Warunki gwarancji

Firma Fabryka Mebli gwarantuje najwyższą jakość zakupionego towaru oraz prawidłowe funkcjonowanie produktów na wymiar. W przypadku wystąpienia wad lub usterek, którym nie podlegają uszkodzenie mechaniczne, zalanie i usterki wynikające ze złego użytkowania – każde zgłoszenie zostanie skrupulatnie i indywidualnie rozpatrzone.

W trosce o komfort Klienta dokładamy wszelkich starań, aby wytwarzane przez nas meble jak najlepiej spełniały swą rolę, służąc latami bez zarzutu. Z tego względu poniżej przedstawiamy warunki gwarancji na nasze Produkty.

 

  1.  Gwarancja udzielana przez Fabryka Mebli na wyprodukowane Produkty wynosi 2 lata od daty odbioru mebli.
  2.  Gwarancja obowiązuje na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
  3.  Czas trwania gwarancji liczony jest od daty odbioru mebli. Data ta jest umieszczona w przypadku montażu przez montażystów Fabryki Mebli na Protokole odbioru. Dokonany przez Państwa podpis na tym druku       oznacza, iż potwierdzają Państwo, że dostarczony przez firmę Fabryka Mebli wyrób jest wolny od wszelkich wad jawnych. W przypadku montażu przez Klienta data ta jest umieszczona na dokumencie WZ, podpis na     tym dokumencie oznacza, iż opakowanie wyrobu jest pozbawione wszelkich uszkodzeń.
  4.  Gwarancja na zakupione Produkty nie wyłącza, nie ogranicza i nie zawiesza uprawnień nabywcy, które wynikają z niezgodności towaru z umową oraz z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
  5.  Wszystkie prawa przysługujące nabywcy, które wynikają z niniejszej gwarancji, mają zastosowanie według prawa kraju, w którym nastąpiła sprzedaż.
  6.  Odpowiedzialność Producenta z tytułu udzielonej gwarancji obejmuje wyłącznie wady powstałe z przyczyn tkwiących w Produkcie (w szczególności: wady materiałowe, konstrukcyjne lub wykonawcze powstałe z winy     Producenta).
  7.  Gwarancja obejmuje wszystkie Produkty, które są używane zgodnie z zasadami prawidłowego użytkowania i eksploatacji.
  8.  Roszczenia z tytułu gwarancji Kupujący zgłasza do Sprzedawcy.
  9.  Zgłaszając reklamację Kupujący zobowiązany jest przedłożyć prawidłowo wypełnioną kartę gwarancyjną i dowód zakupu chyba, że Produkt nie posiadał karty gwarancyjnej. W takiej sytuacji wystarczającym jest     dowód  zakupu.
  10.  Zgłoszenie reklamacyjne musi być złożone w formie pisemnej i powinno zawierać dokładny opis wady.
  11.  Kupujący traci uprawnienia przewidziane gwarancją, jeżeli przed upływem jednego miesiąca od stwierdzenia wady fizycznej nie zawiadomi o tym Sprzedawcy.
  12.  Za prawidłowy montaż zgodnie z instrukcją montażu dołączoną do mebla oraz jego ustawienie odpowiada Kupujący.
  13.  W razie stwierdzenia konieczności Gwarant ma prawo dokonać wizji lokalnej w pomieszczeniu Kupującego celem zweryfikowania zasadności reklamacji. W tym celu Gwarant umawia z Kupującym termin wizji lokalnej   w  dni robocze. Brak współpracy Kupującego z Gwarantem w zakresie umówienia terminu wizji lub uniemożliwienie dokonania wizji w umówionym terminie skutkuje utratą praw wynikających z gwarancji. Te same   zasady dotyczą wizyty przedstawiciela Gwaranta w pomieszczeniu Kupującego w celu demontażu, montażu elementu lub usunięcia wady.
  14.  O przyjęciu zgłoszenia reklamacyjnego przez Gwaranta Kupujący będzie powiadomiony – w razie dokonania oględzin mebli, niezwłocznie po ich zakończeniu poprzez dokonanie wpisu do protokołu z oględzin.
  15.  Jeżeli po zgłoszeniu reklamacji nie dokonano oględzin, przyjmuje się, że w przypadku, gdy Gwarant nie ustosunkował się do reklamacji w ciągu 14 dni, uznał reklamację za zasadną.
  16.  O uznaniu reklamacji za nieuzasadnioną Gwarant powiadomi w terminie 14 dni od daty zgłoszenia reklamacji. – w przypadku braku kontaktu ze strony Gwaranta we wskazanym okresie reklamację uważa się za   zasadną.
  17.  W przypadku gdy wada stanowiąca przedmiot reklamacji jest według oceny Gwaranta usuwalna, świadczenie gwarancyjne będzie realizowane w drodze naprawy lub wymiany elementów.
  18.  Jeżeli charakter wady nie wymaga jej usuwania w warunkach fabrycznych naprawę gwarancyjną mającą na celu przywrócenie przedmiotu do stanu zgodnego z umową można wykonać poprzez zamówienie do sklepu   (sprzedawcy) elementów zamiennych, po którym to dosłaniu nastąpi stosowna naprawa. Gwarant zastrzega sobie możliwość wykonania naprawy w lokalu Kupującego
  19.  Jeżeli podczas realizacji reklamacji, stwierdzi się obniżenie jakości przekraczające stopień normalnego zużycia - a tym samym uszkodzenia wywołane zmianą lub przeróbką, dokonaną przez Kupującego lub osobę     trzecią, bądź towar będzie zdekompletowany (brak części składowych lub wyposażenia niezużywalnego, a niezbędnego przy ewentualnej dalszej sprzedaży), Sprzedawca potrąci równowartość uszkodzonych lub   brakujących elementów oraz kosztów ich wymiany.
  20.  O sposobie załatwienia reklamacji decyduje Gwarant.
  21.  Bezzasadna odmowa oględzin Produktu w miejscu jego użytkowania lub warunków w jakich jest on użytkowany lub bezzasadna odmowa przedstawienia dodatkowych informacji, związanych z zaistnieniem wady,   skutkuje nieuwzględnieniem roszczenia reklamacyjnego
  22.  Gwarancja na sprzedany towar nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Kupującego wynikających z rękojmi.
  23.  W przypadku konieczności zwrotu Produktu lub udostępnienia go w celu zbadania, warunkiem przyjęcia Produktu do reklamacji jest jego wyczyszczenie oraz zapakowanie i zabezpieczenie przed uszkodzeniem w     transporcie. Reklamowany Produkt należy dostarczyć wraz z dokumentami na adres Producenta. W przypadku odrzucenia reklamacji, Produkt odsyłany jest zwrotnie na koszt nabywcy
  24.  Gwarancją nie są objęte wady, braki i uszkodzenia mebli wynikające z:
  • niewłaściwego bądź nieostrożnego transportu lub przenoszenia mebli,
  • zdarzeń losowych i działania siły wyższej,
  • błędów montażowych,
  • winy ekipy montażowej,
  • użytkowania mebli niezgodnego z zasadami użytkowania mebli,
  • braku pielęgnacji lub pielęgnacji niezgodnej z zasadami pielęgnacji mebli,
  • tytułu odbarwienia frontów wystawionych na długotrwałe działanie promieni słonecznych,
  • naprawy lub przeróbki mebli wykonanej przez Kupującego lub na jego zlecenie,
  • w meblach sprzedawanych z ekspozycji wady, uszkodzenia, zużycie i braki ilościowe elementów stwierdzone w momencie zakupu,
  • wady i uszkodzenia, w wyniku których obniżono cenę mebla,
  • różnic w profilach i odcieniach wynikających z cech charakterystycznych dla surowców naturalnych, z których wykonano mebel. Ze względu na procesy produkcyjne i różnorodność partii towarowych mogą                  wystąpić nieznaczne różnice w odcieniach koloru, nawet w przypadku zakupu kilku sztuk tego samego wyrobu.
  • szkód i usterek spowodowanych przez zwierzęta.
  1.  Kompletność mebli pod względem ilościowym i elementy szklane należy sprawdzić przy odbiorze mebli.
  2.  Uszkodzenia mechaniczne niewidoczne (brak uszkodzeń opakowania kartonowego) należy zgłosić w ciągu 7 dni od daty zakupu. W takim przypadku Kupujący powinien zachować i okazać na żądanie Sprzedawcy     oryginalne opakowanie, w celu wykluczenia ewentualnych szkód transportowych pod rygorem odmowy realizacji uprawnień wynikających z gwarancji.
  3.  Wady nie objęte gwarancją będą usuwane odpłatnie.
  4.  Naprawy reklamacyjne będą realizowane w terminie nie dłuższym niż 30 dni licząc od dnia uznania reklamacji za zasadną.
  5.  W przypadku zaistnienia konieczności sprowadzenia części zamiennych, czy też w innych przypadkach uwarunkowanych technologicznie, termin, o którym mowa w punkcie 20, może zostać wydłużony maksymalnie     do  90 dni.